صابون گرده گل؛ صابونی برای سلامت پوست


صابون گرده گل یک محصول خاص بهداشتی است که می تواند جایگزین بسیاری از صابون های شیمیایی شود که بلای جان پوست ما انسان ها شده اند.یکی از ویژگی های مهم گرده گل، خواص این ماده طبیعی برای پوست انسان است. این خواص باعث شده تا از گرده گل محصولات مختلفی برای سلامت پوست تولید و روانه بازار شود. از کرم پوستی حاوی گرده گل گرفته تا انواع لوسیون در لیست محصولات پوستی تولید شده با گرده گل است. با این حال صابون گرده گل از محصولات پرطرفداری است که جدیدا در ایران نیز مورد توجه قرار گرفته است.
صابون گرده گل عموما با مواد دیگری مثل گلیسیرین، شیر، عسل و... تهیه می شود. اگرچه اکثر تولیدات صابون گرده گل به صورت خانگی است اما برخی شرکت های معتبر در ایران نیز اقدام به تولید و عرضه صابون گرده گل کرده اند. برندهای معتبر جهانی نیز در این زمینه فعالیت هایی داشته اند که کمتر به ایران وارد می شود.
برای اینکه از صابون گرده گل به بهترین نحو استفاده کنید، بهتر است حتما خواص گرده گل را بشناسید. آشنایی با خواص گرده گل کمک می کند تا هوشمندانه تر از این صابون خاص استفاده کنید. به ویژه اگر از صابون گرده گل برای درمان برخی مشکلات پوستی استفاده می کنید، بهتر است دقیق تر گرده گل را بشناسید.
در این مطلب سعی کرده ایم تا به صورت خلاصه به معرفی صابون گرده گل بپردازیم. صابونی که می تواند خواص زیادی برای پوست به همراه داشته باشد و حتی به عنوان محصولی بی نظیر برای درمان حساسیت های پوستی و مشکلات پوستی مورد استفاده قرار گیرد. اگرچه خرید صابون گرده گل در ایران کمی با محدودیت مواجه بوده و به تازگی برخی شرکت های معتبر ایرانی نیز به فکر تولید چنین صابونی افتاده اند؛ به نظر می رسد داشتن اطلاعات در مورد این صابون و افزایش تقاضا در بازار، تولید صابون گرده گل در کشور را افزایش دهد.

صابون گرده گل، محصولی برای برطرف کردن حساسیت و اگزما
گرده گل یکی از بهترین مواد طبیعی ضد حساسیت به ویژه حساسیت های فصلی است. علاوه بر این، از گرده گل به عنوان یک ماده ضد التهاب نیز یاد می شود. تمامی این خاصیت ها باعث شده تا گرده گل یکی از بهترین مواد طبیعی برای برطرف کردن حساسیت

های پوستی، اگزما و درماتیت شناخته شود.
صابون گرده گل دقیقا شبیه به بسیاری از صابون های شیمیایی موجود در بازار که به رفع حساسیت های پوستی و التهاب پوست کمک می کنند، صابونی طبیعی و بدون عوارض جانبی برای برطرف کردن مشکلات پوستی است. خرید صابون گرده گل و مصرف چند هفته ای آن اثرات شگرفی برای رفع حساسیت های پوستی و اگزما دارد. البته برای رسیدن به نتیجه مطلب بهتر است نظم شستشوی صورت با صابون گرده را فراموش نکنید.

تامین مواد مورد نیاز پوست به کمک صابون گرده گل
یکی از مهمترین خواص گرده گل که می توانیم این خواص را در صابون آن نیز جستجو کنیم، مواد معدنی و ویتامین های موجود در این صابون است. اگر برخی صابون های شیمیایی تنها تعدادی از ویتامین ها را با خود به همراه دارند، صابون گرده گل غنی شده از انواع ویتامین ها و املاح معدنی مورد نیاز پوست است. مصرف روزانه از این صابون چه برای دست و چه برای پوست صورت می تواند گزینه ای فوق العاده به منظور تامین مواد مورد نیاز پوست باشد. تغذیه پوست با استفاده از صابون گرده گل بدون هیچ عوارضی بوده و می تواند بسیاری از بیماری های پوستی را از بین ببرد.

بهترین صابون نرم کننده طبیعی
اگر به دنبال یک صابون نرم کننده طبیعی می گردید، انواع صابون گرده گل برای شما مناسب است. فرقی نمی کند صابون شیر و گرده گل باشد یا صابون عسل و گرده گل، حتی بودن یا نبودن گلیسیرین نیز اهمیتی ندارد؛ در هر صورت صابون گرده گل به میزان قابل قبولی نرم کننده پوست است. اگر برای شستن دست و صورت از صابون استفاده می کنید یا حتی می خواهید از یک صابون طبیعی برای شستشوی بدن خود استفاده نمایید، صابون گرده گل پوست تان را نرم و لطیف کرده و طراوت بیشتری به پوست می دهد.
اگرچه برخی صابون گرده گل را به عنوان یک صابون مرطوب کننده نمی شناسند؛ اما به نظر می رسد برخی برندهای تولید کننده صابون با استفاده از شیر، عسل یا برخی مواد دیگر توانسته اند خاصیت مرطوب کنندگی نیز به صابون های تولید شده با گرده گل بدهند. البته خود گرده گل نیز ماده ای است که هم باعث جذب رطوبت بیشتر در پوست می شود و هم به حفظ رطوبت پوست کمک می کند.

صابون گرده گل به کمک شفافیت پوست می آید
استفاده از صابون گرده گل برای شستشوی صورت به شفافیت پوست کمک می کند. این صابون به مرور زمان لکه ها و چربی های روی پوست را از بین برده و باعث شفاف تر شدن پوست می شود. البته باید توجه داشته باشید که استفاده از صابون گرده گل باید اصولی باشد و نظم در استفاده این نوع صابون اهمیت زیادی دارد. اگر می خواهید بدون استفاده از مواد شیمیایی پوستی شفاف و جذاب تر داشته باشید، صابون گرده گل گزینه ای فوق العاده خواهد بود.

آیا صابون گرده برای همه افراد مناسب است؟
تقریبا بله! صابون گرده گل برای اکثر افراد مناسب است. با این حال برخی افراد به گرده گل حساسیت دارند. صابون گرده اگر حاوی گرده های طبیعی باشد، می تواند برای این افراد حساسیت ایجاد کند. در نتیجه پس از خردی صابون گرده گل حتما یکبار آن را روی قسمتی از پوست دست امتحان کرده و سپس برای شستشوی قسمت های حساس مثل صورت یا کشاله ران مورد استفاده قرار دهید.
نکته مهم دیگری که وجود دارد، اصالت صابون گرده گل است. بهتر است حتما از کیفیت صابون گرده خریداری شده اطمینان پیدا کرده و سپس از آن به صورت مداوم استفاده کنید. اگر قرار باشد صابون خریداری شده حاوی گرده های طبیعی زنبور عسل نباشد، قطعا نمی تواند خواص بیان شده را به همراه داشته باشد. پس در هنگام خرید صابون گرده حتما به اصالت آن دقت کنید.

 

صابون گرده گل یک محصول خاص بهداشتی است که می تواند جایگزین بسیاری از صابون های شیمیایی شود که بلای جان پوست ما انسان ها شده اند. به ویژه در ایران متاسفانه جولان صابون های بی کیفیت باعث شده تا بیماری های پوستی روز به روز بیشتر شوند. این در حالی است که صابون گرده گل نه تنها به سلامت پوست کمک می کند بلکه بسیاری از بیماری های پوستی را نیز درمان می کند.